راهنمای خرید چرخ خیاطی

خرید چرخ خیاطی

اگر برای خرید ماشین چرخ به راهنمایی نیاز دارید همراه ما باشید تا چرخ های خیاطی را بررسی کرده و بهترین چرخ خیاطی را به شما معرفی کنیم. شاید اخیرا ًبه خیاطی علاقه پیدا کرده و شروع به خیاطی با چرخ خیاطی کرده اید و می خواهید اولین چرخ خیاطی خود را بخرید. شاید بخواهید دستگاه فعلی خود را ارتقا دهید که به شما کمک کند خیاطی خود را گسترش دهید. برای بیشتر خیاط ها، یافتن و خرید چرخ خیاطی که کاربردی و مفید باشد می‌تواند سخت باشد، زیرا حتی چرخ خیاطی های ارزان قیمت نیز ویژگی‌هایی دارند که ممکن است متوجه آن نشوید. مهم تر از آن، شما باید چرخ های خیاطی را که برای کارهای روزانه خود به آن نیاز دارید و موجب پیشرفت کارتان می شود را بخرید. با وجود بسیاری از برندها، محدوده قیمت، ویژگی ها و دوخت ها، سخت است که بدانید از کجا شروع کنید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

انواع چرخ های خیاطی خانگی

برخلاف چرخ های صنعتی، چرخ خیاطی های خانگی معمولاً از مواد سبک تری مانند پلیمرهای پلاستیکی و نایلون ساخته می شوند. این چرخ ها به سرعت چرخ خیاطی های صنعتی نیستند، اما این چرخ های خیاطی دارای ویژگی های زیادی هستند. از آن جایی که برای استفاده سخت ساخته نشده اند، موتورهای این دستگاه ها پس از استفاده طولانی گرم می شوند. با وجود انواع مختلف چرخ خیاطی در بازار، تصمیم گیری برای خرید یکی از آن ها کار آسانی نیست.

·       چرخ خیاطی کامپیوتری

اگر مبتدی هستید، باید چرخ خیاطی بخرید که استفاده از آن آسان باشد و ویژگی های خیلی پیچیده ای نداشته باشد. از این رو چرخ خیاطی کامپیوتری انتخاب خوبی است. ماشین چرخ باید از مواد محکم ساخته شده باشد تا برای مدت طولانی دوام بیاورد. علاوه بر این، باید جمع و جور باشد تا فضای زیادی را اشغال نکند. اگر یک خیاط با تجربه هستید و پول کافی برای این کار را دارید، می توانید به سراغ چرخ خیاطی کامپیوتری بروید. در مقایسه با چرخ خیاطی مکانیکی، چرخ خیاطی های کامپیوتری دارای ویژگی های داخلی بیشتری هستند. چرخ خیاطی کامپیوتری نسبت به چرخ خیاطی مکانیکی گران می باشد.

اگربه طور مرتب  خیاطی نمی کنید، پس نیازی به تمام ویژگی های چرخ خیاطی کامپیوتری ندارید. در این صورت باید سراغ چرخ خیاطی مکانیکی بروید، چرخ خیاطی های کامپیوتری انتخاب خوبی برای آن دسته از حرفه ای ها هستند که به طور منظم به خیاطی علاقه دارند و یا شغل شان خیاطی است. چرخ خیاطی کامپیوتری با تکنولوژی پیشرفته در خیاطی ساخته می شود. ظرفیت دوخت داخلی چرخ های خیاطی کامپیوتری بین ۵۰ تا ۲۰۰ می باشد.

·       چرخ خیاطی کامپیوتری BML-303-D4

این دستگاه تقریباً هر آنچه را که یک خیاط از چرخ خیاطی می خواهد ارائه می دهد. ویژگی های عالی، کیفیت قابل اعتماد، توانایی کار بر روی پروژه های مختلف، را دارا می باشد. چچرخ خیاطی دو پایه کامپیوتری BML-303-D4 یک چرخ خیاطی فوق العاده برای نگهداری در خانه است. سر و صدا ندارد و در عین حال به شما امکان می دهد تا حساس ترین تکالیف خیاطی را به سرعت انجام دهید.

اگر برای اولین بار قصد خرید چرخ خیاطی را دارید، این دستگاه بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. راه اندازی آن بسیار آسان بوده و به راحتی می توان آن را نخ کرد. برای توصیف این ماشین در یک جمله، ارزش پول شما را دارد. استحکام فوق العاده ای ارائه می دهد، تطبیق پذیری بی نقصی دارد و توانایی انجام کارهای دشوار خیاطی را بدون صرف زمان زیاد دارد.

·       چرخ خیاطی دستی/ مکانیکی

چرخ خیاطی مکانیکی به عنوان چرخ خیاطی خانگی نیز شناخته می شود. تنظیمات اولیه در چرخ خیاطی های مکانیکی باید به صورت دستی توسط کاربر انجام شود. این چرخ های خیاطی برای مبتدیانی که می خواهند خیاطی بیاموزند شروعی عالی می باشد. در مقایسه با چرخ های خیاطی کامپیوتری، چرخ های خیاطی مکانیکی با قیمت بسیار مقرون به صرفه در دسترس می باشند. چرخ خیاطی مکانیکی دارای پایه پرس داخلی، طول دوخت قابل تنظیم و تک دوخت است. با این حال، چرخ های خیاطی مکانیکی برای پارچه های ضخیم مانندچرم و جین مناسب نیستند. نیاز به نخ زدن سوزن، بارها و بارها، ممکن است اندکی وقت گیر و آزار دهنده باشد.

·       دستگاه خیاطی سرگر

نوعی دستگاه چند منظوره است، تنها برای شما سجاف نمی سازد، بلکه می تواند لبه های پارچه را نیز تکمیل کند. وقتی روی پارچه کشباف یا پارچه سنگین کار می کنید، در نهایت شما باید از این چرخ خیاطی استفاده کنید. شما می توانید آن را در زمان ترکیب لبه تمیز، سجاف و برای دوخت درز استفاده کنید. برخی از مدل‌های سرگرها نیز برش خودکار دارند تا پس از کار، بتواند به صورت خودکار لبه‌ها را برش دهد.

انواع چرخ های خیاطی خانگی

همچنین بخوانید: راهنمای خرید چرخ خیاطی راسته دوز 

تفاوت چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

ماشین‌های خانگی طوری طراحی شده‌اند که برای چند ساعت استفاده می‌شوند و کاربر می‌تواند به راحتی یک پروژه را متوقف و شروع کند. ماشین های صنعتی برای حجم کاری سنگین تر طراحی شده اند. قادر به اجرای ساعت های طولانی تر و رسیدگی به پروژه های فشرده تر از ماشین های داخلی هستند . اگر در مورد پروژه های خیاطی خود جدی هستید و نیاز دارید که دائماً از چرخ خیاطی خود استفاده کنید، بهترین ماشین خیاطی برای شما یک مدل صنعتی می باشد.

 چرخ خیاطی مناسب برای افرد مبتدی کدام است؟

شاید برای شما سوال باشد چه نوع ماشینی را باید به عنوان یک مبتدی تهیه کنید؟ شما باید با یک چرخ خیاطی اولیه شروع کنید که می تواند تمام عملکردهای ضروری را انجام دهد. پول را روی یک ماشین بسیار پیچیده که می تواند شما را از یادگیری باز دارد هدر ندهید. افراد زیادی هستند که با اشتیاق زیادی شروع می کنند اما در ادامه به دلیل انتخاب نادرست چرخ خیاطی و پیچیدگی کار از آن دلزده می شوند. ماشین خیاطی را انتخاب کنید که استفاده و کنترل آن آسان باشد.

اگر یک چرخ خیاطی با ویژگی های پیچیده تهیه کنید که از ویژگی های آن سر رشته ای ندارید خیاطی کردن با آن برای تان بسیار سخت خواهد بود. اگر یک چرخ خیاطی خوب تهیه کنید که برای افراد مبتدی مناسب بوده بسیار خوب است و این گونه به خیاطی علاقمند می شوید و اگر چرخ خیاطی پیچیده ای تهیه کنید خیاطی برای شما مشکل باشد و در نهایت از فکر خیاطی دست برمیدارید. بنابراین همیشه توصیه می شود چرخ خیاطی تهیه کنید که پیچیدگی کمتری داشته باشد، کار با آن آسان باشد و زمان کمتری نیز صرف شود.

نکات مهم در خرید چرخ خیاطی

هنگام خرید ماشین خیاطی جدید، چه برای خود و چه به عنوان هدیه، چند نکته وجود دارد که باید به آن ها فکر کنید. برای شروع، به چه نوع چرخ خیاطی نیاز دارید؟ برای تعیین این موضوع، چند دقیقه وقت بگذارید و بدانید که چه نوع پروژه هایی را می خواهید بدوزید. آیا برای بچه ها خیاطی می کنید؟ لحاف و پرده و تشک می دوزید؟ لباس بزرگسال می دوزید؟ آیا قصد دوخت وسایل دکوری منزل مانند بالش، پارچه و روکش را دارید؟ با چه نوع پارچه ای قصد دارید خیاطی کنید؟ بیشتر نخی و کتانی است یا قصد دارید از جین و چرم استفاده کنید؟ انتخاب چرخ خیاطی با طراحی خوب، یادگیری خیاطی را بسیار لذت بخش تر می کند. چرخ خیاطی یک سرمایه گذاری است که اگر از چرخ خیاطی خوب استفاده کنید با آسانی خیاطی می کنید. خیاطی وقت گیر نخواهد بود احتمالا برای شما که مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد مناسب خواهد بود. حتی اگر هر روز از آن استفاده نمی کنید، وقتی برای خیاطی می نشینید، می خواهید یکی را داشته باشید که کار با آن راحت باشد. چرخ خیاطی نیز می تواند بسیار گران باشد. در حالی که باید بودجه ای را در نظر داشته باشید، برای تهیه یک چرخ خیاطی واقعاً خوب، مجبور نیستیدز یاد هزینه کنید.

همچنین بخوانید: بهترین مدل چرخ خیاطی 

نکات مهم در خرید چرخ خیاطی

سخن نهایی

چرخ خیاطی خوب، چرخ خیاطی است که کار با آن آسان و پیچیدگی کمتری دارد و یک مبتدی به راحتی می تواند با آن کار کند. چرخ خیاطی باید به اندازه کافی مستحکم و قوی باشد تا بتواند چندین سال کار شما را راه بیندازد و دچار خرابی نشود. نباید زیاد سنگین باشد تا این طور شما بتوانید در هر جای اتاق خود فضا کافی برای آن در نظر بگیرید و فضای زیادی را اشغال نکند. پیدا کردن بهترین ماشین خیاطی مورد نظر کار آسانی نیست زیرا انواع مختلفی از چرخ خیاطی در بازار موجود است که انتخاب را بسیار دشوارتر می کند. اگر مبتدی هستید به یک چرخ خیاطی راحت نیاز دارید که کار کردن با آن آسان باشد. اگر فضای کمتری در خانه خود دارید، به چرخ خیاطی کوچکتری نیاز دارید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

3 thoughts on “راهنمای خرید چرخ خیاطی

    • مدیر سایت says:

      شما نوع چرخ خیاطی صنعتی خود را انتخاب کنید و با بازرگانی ما تماس بگیرید که چند مدل چرخ خیاطی کامپیوتری مطابق با نیاز شما معرفی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.