چند نکته مهم برای خیاطی و  کار با چرخ خیاطی

چرخ خیاطی چطور کار می کند
در مقاله پیش رو با ما همراه باشید تا تعدادی نکته ساده و کاربردی را جهت کار با چرخ خیاطی به شما ارائه دهیم.
هنگام خرید چرخ خیاطی و حین کار با آن میبایست نکاتی را رعایت کنید. این نکات صرفا با چرخ خیاطی مرتبط نمیشوند بلکه نکاتی است که باید مورد توجه ما باشد.در واقع رعایت این نکات باعث میشوند تا روند کار شما با چرخ خیاطی مرتب و بدون گرفتی وقت انجام شود.علاوه بر این بعضی از نکات وجود دارند که فوت و فن کار با چرخ خیاطی به حساب می آیند و باعث کاهش هزینه های ما میشوند.
  • برای آسانی خیاطی بهتر است تا لوازم خیاطی را به صورت مرتب نگهداری شود. برای مثال سنجاق قفلی یکی از لوازم جانبی است که در خیاطی استفاده میشود. برای جمع کردن و مرتب کردن
  • سنجاق قفلی ها میتوانیم از یک سیم استفاده کنیم و تمامی سنجاق ها را به یک سیم متصل کنیم.
  • سوزن از اجزای اصلی در چرخ خیاطی است که به مرور استفاده ی ما کند میشود. هنگامی که سوزن چرخ خیاطی کند شود  ،  نیازی نیست آن را تعویض کنیم و دور بی اندازیم. بلکه شما می توانید به راحتی و با یک سمباده سوزن را مجددا تیز کنیم. برای این منظور تنها کافی ست ، سوزن چرخ خیاطی را چند بار از سمباده عبورد دهید.
  • اگر بر روی پارچه های ضخیم و سفت ، جای دکمه ایجاد کردید، برای باز کردن راحت جای دکمه میتوان از یک تکه صابون و یک عدد تیغ تیز استفاده کرد.
  •  بعضی از دکمه های طلایی و فلزی به مرور زمان کدر رنگ میشوند و رنگشان از بین میرود. برای جلوگیری از این اتفاق می توان از لاک بی رنگ (برق ناخن) استفاده شود.
  • در اتو بخار معمولا رسوب جمع می شود و موجب می شود تا لباس های شما سفیدک بزند. به منظور جلوگیری از این مشکل، به همراه آب ، نصف پیمانه سرکه نیز به مخزن آب آن اضافه نمایید.
  • برای راحت شدن  در نخ کردن سوزن در چرخ خیاطی نیز چند راه وجود دارد. یکی از روش های ساده ، استفاده از یک کاغذ سفید در زیر سوزن در چرخ خیاطی است که موجب می شود تا سوراخ در سوزن واضح تر شود. علاوه بر این می توانید از تافت نیز استفاده کنید. زدن تافت به نخ موجب می شود تا نخ سفت شود و از چند شاخه شدن آن جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید :

انواع چرخ خیاطی صنعتی و بررسی ویژگی‌های آنها

نکات مهم دوخت و دوز با استفاده از چرخ خیاطی

توانایی دوخت و دوز با دست و یا با استفاده از چرخ خیاطی برای هر خانمی تقریبا الزامی میباشد . اگرچه امروزه با افزایش کار و مشغله های روزمره زندگی کار با چرخ خیاطی تا حدودی کم شده است. در این مقاله تمام تلاش ما بر این است تا به برخی از نکات دوخت و دوز با چرخ خیاطی اشاره کنیم. با دانستن این نکات، راحت تر می توانید به دوخت و دوز بپردازید.

  • به منظور سهولت در نخ کردن سوزن های دستی و یا سوزن در چرخ خیاطی می توانید از کمی تافت استفاده نمایید. این کار موجب سفت شدن نخ می شود و کار شما را سرعت می بخشد. ممکن است
  • به مرور زمان سوزن در چرخ خیاطی کند شود، برای رفع این مشکل از کاغذ سنباده استفاده کنید.
  • برای سهولت در دوخت درزهای پارچه با استفاده از چرخ خیاطی، به درزها صابون بمالید. این امر موجب می شود تا سوزن به راحتی از پارچه عبور کند.
  • برای کاهش لرزش چرخ خیاطی در هنگام دوخت، آن را بر روی یک ابر اسفنجی قرار دهید.
  • روغن کاری چرخ خیاطی موجب بهبود عملکرد چرخ خیاطی می شود.

توجه داشته باشید که اینها تنها برخی از نکات ابتدایی بودند که می توانند کار با چرخ خیاطی را برای شما عزیزان آسان تر و لذت بخش تر کنند. در بخش مقالات سایت چرخ خیاطی، اطلاعات جامع و کاملی در زمینه نحوه استفاده از چرخ خیاطی ، نکاتی برای خرید چرخ خیاطی و غیره ارائه شده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چرخ خیاطی ، خرید چرخ خیاطی و قیمت چرخ خیاطی می توانید مقالات ارائه شده در این بخش را مطالعه نمایید. علاوه بر این مشاوران ما می توانند شما را در انتخاب چرخ خیاطی مناسب راهنمایی کنند.

مکانیزم چرخ خیاطی بر اساس ۲ اصل اصلی است:

دوخت دو نخ

هماهنگ سازی کامل دوخت و حرکت پارچه.
همه چرخ خیاطی ها (چه مدرن یا قدیمی، الکترونیکی* یا کامپیوتری، ساخته شده توسط سینگر، برادر یا دیگران) به این روش کار می کنند. و آنها از سال ۱۸۳۴ انجام داده اند!

*به هر حال، شایان ذکر است که حتی اگر معمولاً آنها را چرخ خیاطی “الکترونیک” می نامیم، “الکترومکانیکی” دقیق تر است، زیرا آنها صرفاً ماشین های مکانیکی مجهز به مدار الکترونیکی برای انتخاب تنظیمات هستند. اصولاً قسمت الکترونیکی یک کنترل از راه دور است. مکانیسم دستگاه تغییر نمی کند.

بنابراین ماشین‌های خیاطی از نظر مواد، منابع نیرو، گزینه‌ها و غیره تکامل یافته‌اند، اما خود مکانیزم از زمانی که والتر هانت آن را نزدیک به ۲۰۰ سال پیش اختراع کرد، تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

شالوده نابغه اختراع او درک این موضوع بود که برای جایگزینی مردان (یا در این مورد، زنان) با ماشین‌ها، به جای تقلید از روش خیاطی انسان، نیاز به یک تکنیک جدید خیاطی مناسب برای یک فرآیند مکانیکی داشت.

۱) دوخت دو نخ
یک دوخت دست ساز با رد کردن یک سوزن از پارچه و کشیدن یک نخ به دنبال آن ساخته می شود. سوزن عنصر کلیدی است.

اما با چرخ خیاطی، سوزن تنها هدفش این است که پارچه را سوراخ کند تا یک نخ را از آن عبور دهد، بنابراین می تواند قبل از بالا کشیدن، با نخ دوم گره ایجاد کند. گره به هسته تبدیل شده است.

در اینجا یک انیمیشن گیف اسلوموشن از نحوه عملکرد چرخ خیاطی آورده شده است:

سوزن بسته شده به نخ قرقره (یا نخ بالایی) هم پارچه و هم صفحه سوزن زیر آن را سوراخ می کند.
بر خلاف سوزن های دستی، چشم (= سوراخ) سوزن های چرخ خیاطی در انتهای نوک تیز قرار دارد که به آن اجازه می دهد تا نخ را بدون عبور از پارچه از داخل پارچه عبور دهد.

سپس سوزن کمی بالا می‌آید تا نخی که به سطح زیرین صفحه سوزن فشار داده شده، به صورت حلقه تا شود.
حلقه توسط یک قلاب چرخان (مورد بوبین) گرفته می شود که آن را گشاد می کند و باعث می شود دور قاب و ماسوره کوچک داخل آن حلقه بزند. این بوبین نخ دوم را تامین می کند (که نخ پایینی نیز نامیده می شود).
وقتی چرخش قلاب کامل شد، نخ پایینی در حلقه نخ بالایی گیر کرده و با هم یک گره ایجاد می کنند.
در نهایت، سوزن نخ بالایی را به سمت بالا می کشد و گره را روی پارچه محکم می کند. دوخت انجام می شود و چرخه می تواند دوباره شروع شود.
حالا بیایید نگاهی به نحوه حرکت پارچه بین دوخت بیندازیم.

همچنین بخوانید که :

لوازم جانبی چرخ خیاطی

۲) دوخت و هماهنگ سازی حرکت پارچه

دوخت ماشین بدون مکانیسم پیچیده آن از تسمه ها، محورهای محرک و میل لنگ که چرخش موتور را به یک حرکت هماهنگ تبدیل می کند امکان پذیر نیست:

ساده ترین راه برای درک نحوه عملکرد چرخ خیاطی این است که آن را باز کنید و تماشا کنید. اما اگر از آسیب رساندن به آن می ترسید، ما این کار را برای شما انجام دادیم.

همه چیز با منبع قدرت ماشین شروع می شود، که امروزه یک موتور الکتریکی [۱] است که توسط یک پدال کار می کند.

چرخش موتور تسمه [۲] کشیده شده بین دو دیسک را به حرکت در می آورد. به بیان ساده، مانند یک زنجیر دوچرخه است که از یک طرف به دیسک متصل است که با پدال زدن (= موتور) و از طرف دیگر به دیسک متصل به چرخ (= چرخ دستی [۳]) می چرخد.

این چرخ دستی [۳] به شفت محرک بالایی [۴] متصل است. شفت محرک استوانه‌ای به هر طولی است که روی خود می‌چرخد تا حرکت را از ناحیه‌ای از ماشین به ناحیه دیگر منتقل کند. در مورد چرخ خیاطی، شفت بالایی حرکت را به دو جزء منتقل می کند:

میل لنگ [۵] که محور عمودی متصل به سوزن [۶] را بالا و پایین می کند.
تسمه دوم [۷] متصل به شفت محرک دوم [۸]. این دو قسمت با قسمت اول موازی هستند و آنها را تقلید می کنند که باعث می شود مکانیسم پایین چرخ خیاطی کاملاً با قسمت بالایی هماهنگ شود.
مکانیسم پایین [۹] از محفظه ماسوره و نخ زیرین آن که گره را با نخ بالایی تشکیل می دهد و سگ های تغذیه کننده که پارچه را بین دوخت ها حرکت می دهند ساخته شده است.

چرخه کامل دوخت به قدرت چرخ خیاطی بستگی دارد، اما با در نظر گرفتن مدل های پایین رده با سرعت ۶۰۰ دور در دقیقه (یعنی ۱۰ دوخت در ثانیه!) و ماشین های رده بالا می توانند دو برابر سریعتر حرکت کنند، می توانید دقت باورنکردنی این را تصور کنید. واکنش زنجیره ای.

توجه داشته باشید که قدرت موتور همچنین تعیین می‌کند که چقدر به سوزن استحکام داده می‌شود و آن را قادر می‌سازد (یا نه) از پارچه ضخیم بخیه بزند. بنابراین مهم است که یک ماشین به اندازه کافی قدرتمند انتخاب کنید.

و شما آن را دارید. اکنون می دانید چرخ خیاطی چگونه کار می کند.

دیگر مقالات مفید بایو :

نکاتی برای خرید سردوز صنعتی

عیب یابی چرخ های خیاطی

چند نوع پایه خیاطی داریم؟

 

آیا به دنبال یک راهکار قدرتمند برای افزایش تولید و کسب درآمد از حرفه خیاطی خود هستید؟ چرخ خیاطی صنعتی بایو پاسخی بی نظیر به این سوال شماست !

اگر شما یک طراح یا خیاط حرفه‌ای هستید و به دنبال افزایش تولید و بهبود کیفیت کارتان هستید، چرخ خیاطی صنعتی بایو یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید به کار بگیرید.

‫5/5 ‫(2 نظر)

2 thoughts on “چند نکته مهم برای خیاطی و  کار با چرخ خیاطی

  1. sarina valentina says:

    از طریق این وبلاگ ، توانستم تکنیک‌های جدیدی در مورد خیاطی را یاد بگیرم و بر روی پروژه‌های خود بهره ببرم. دسترسی آسان به مطالب و کاربردی بودن توضیحات در این وبلاگ، راهنمایی جامعه از هر سطحی را ممکن می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.