لوازم جانبی چرخ خیاطی

چرخ خیاطی خود را با لوازم جانبی مناسب برای دوخت های جزئی و کلی مجهز کنید.  یکی از نکاتی که در زمان خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه شود ، صرفنظر از قیمت چرخ خیاطی ، در دسترس بودن لوازم جانبی چرخ خیاطی است. چرخ خیاطی دارای اجزا مختلفی است. با اضافه کردن انواعی از لوازم جانبی به چرخ خیاطی ، به ویژه پایه های دوخت، می توانید قابلیت های دوخت آن را چندین برابر کنید. در بسیاری از مواقع لوازم جانبی های مختلف، کار دوخت را بسیار آسان تر می کنند. در اینجا به برخی از این لوازم جانبی که معمولا در هنگام خرید چرخ خیاطی ارائه و قیمت آن با قیمت چرخ خیاطی محاسبه می شوند، اشاره می کنیم.

  • قرقره
  • ماکو
  • سوزن
  • پایه های تخصصی دوخت ) پایه مخصوص دوخت زیپ، پایه مخصوص دوخت جا دکمه، پایه رفو، پایه راسته دوز و …)
  • بشکاف
  • پیچ گوشتی های مختلف برای باز کردن قسمت های متفاوت چرخ خیاطی(پیچ گوشتی مخصوص صفحه دوخت، پیچ گوشتی مخصوص ماکو و…)
  • متر خیاطی
  • قیچی

لوازم جانبی برای انواع چرخ خیاطی ، از جمله چرخ خیاطی سردوز، چرخ خیاطی میاندوز و چرخ خیاطی صنعتی  نیز استفاده می شود. برخی از پایه های دوخت وجود دارند که شما با اضافه کردن آن به چرخ خیاطی خانگی خود، می توانید از آن به عنوان یک چرخ خیاطی سردوز استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که کیفیت دوخت زیگزاگ با چرخ خیاطی سردوز نسبت به پایه های دوخت بیشتر است اما با این وجود برای خیاطان مبتدی و یا افرادی که گاه گاه نیاز به چرخ خیاطی سردوز دارند استفاده از پایه های دوخت زیگزاگ بسیار مفید و کارآمد است.

قیمت لوازم جانبی چرخ خیاطی

انواع لوازم جانبی چرخ خیاطی چه نرخی دارد؟ برای خرید لوازم جانبی چرخ خیاطی ارزان قیمت به کجا باید مراجعه کرد؟ آیا می توان با کمترین مقدار بودجه لوازم جانبی مورد نیاز را خریداری نمود؟ قیمت لوازم چرخ خیاطی از جمله موضوعاتی می باشد که همواره مورد توجه مشتریان این کالا است و اغلب کاربران به دنبال خرید ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند و به همین منظور ما با معرفی فروشگاه اینترنتی ژانومه سرویس شما را به خرید مقرون به صرفه انواع لوازم جانبی مورد نیاز برای چرخ خیاطی دعوت می کنیم.

راهنمای خرید لوازم جانبی چرخ خیاطی

لوازم جانبی زیادی وجود دارد که می توانید برای چرخ خیاطی خود خریداری کنید. در این مقاله، ما به موارد اساسی که باید داشته باشید و همچنین بسیاری از لوازم جانبی زیبا که دوخت شما را بسیار آسان‌تر می‌کنند، می‌پردازیم.

ما همچنین به شما کمک می کنیم تا نحوه استفاده از هر کالا را برای استفاده حداکثری از وقت خود در مقابل چرخ خیاطی بیابید.

ما با بررسی موارد ضروری (باید) مورد نیاز شما برای شروع خیاطی شروع می کنیم. شما واقعاً برای شروع خوب به آیتم های زیادی نیاز ندارید، اما مواردی وجود دارد که قطعاً می خواهید برای جلوگیری از ناامیدی داشته باشید. پس از آن، ما به موارد خاص برای کارهای لحاف کاری و گلدوزی نگاه خواهیم کرد.

در نهایت، ما به برخی از چیزهای خوب نگاه خواهیم کرد.

بسیاری از سایت ها سعی می کنند چیزهای زیادی را به شما بفروشند، اما این لیستی از چیزهایی است که ما فکر می کنیم باید به عنوان یک مبتدی به دنبال آنها بروید.

به یاد داشته باشید، ما انواع مختلفی از چرخ خیاطی داریم که لوازم جانبی مورد نیاز ما برای انجام یک کار خوب بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین ما در این مقاله بین چرخ خیاطی استاندارد، چرخ خیاطی و ماشین گلدوزی تفاوت قائل می شویم.

اقلام و لوازم اولیه ضروری

ما با فهرست کردن هر مورد شروع می کنیم و سپس توضیح می دهیم که هر مورد برای چه چیزی و نحوه استفاده از آن استفاده می شود. بیشتر این اقلام چیزهای کوچکی هستند که می توانید داخل سینی لوازم جانبی خود نگهداری کنید.

در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • قیچی
  • گچ
  • پین ها
  • چاک دهنده درز یا بشکاف
  • نوار اندازه گیری
  • میز اتو + اتو
  • قرقره Huggers و ماکو
  • انگشتانه

۱) قیچی

شما به قیچی خوب نیاز دارید که فقط برای پارچه و نخ استفاده می کنید. مهم است که آنها را از بقیه اعضای خانواده دور نگه دارید تا همیشه حداقل یک قیچی تیز خوب در اطراف دستگاه خود داشته باشید. اگر از آن برای برش کاغذ و سایر مواد استفاده کنید، به مرور زمان تیغه ها را کدر می کند و با پارچه کار نمی کند.

همچنین داشتن یک قیچی کوچک برای بریدن نخ هر بار که نیاز به نخ مجدد ماشین دارید یا دوخت را متوقف می کنید، گزینه بسیار خوبی است.

برش های برقی نیز واقعا عالی هستند و من همیشه یکی را در نزدیکی خود دارم. اما ما این را یک مورد ضروری نمی دانیم، بنابراین آنها را برای بخش بعدی می گذاریم.

۲) گچ

گچ برای “نقاشی” علائم روی پارچه عالی است. دلیل اینکه ما می خواهیم از گچ استفاده کنیم این است که می توانیم به راحتی آن را با یک پارچه دیگر جدا کنیم. فقط یک تکه پارچه دیگر را بردارید و آن را به آرامی برس دهید.

اگر یک تکه گچ ندارید، می توانید از چیزهای دیگری مانند مداد رنگی نیز استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که قابل شستشو هستند!

همچنین می توانید از یک مداد نرم یا نشانگرهای مخصوص ساخته شده که در فروشگاه های سرگرمی یا در مغازه چرخ خیاطی تهیه می کنید استفاده کنید.

۳) پین

چیز بعدی که همیشه باید مقدار زیادی در سینی لوازم جانبی خود داشته باشید، پین ها است.

ما همیشه برای خیاطی به آنها نیاز داریم تا همه چیز در جای خود بماند. ما همچنین از سنجاق برای نگه داشتن الگو در بالای پارچه استفاده می کنیم تا نتیجه خوبی داشته باشیم. انواع مختلفی از سنجاق ها برای خیاطی وجود دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

پین های نقطه توپ
سنجاق های توپ برای پارچه های کشدار مانند ژرسه هستند. آنها در نقطه سوزن گرد می شوند تا بدون نفوذ به هر نخ، نوک آن در بین نخ های پارچه بلغزد. همانطور که وقتی با پارچه کشسان کار می کنیم از یک سوزن توپی روی دستگاه استفاده می کنیم. در غیر این صورت به نخ های ریز درون مواد کشسان خود نفوذ کرده و می شکنیم.
سنجاق ابریشم
اینها سوزن های بسیار نازکی هستند که برای پارچه های ظریف مانند ابریشم و ساتن استفاده می کنیم. الیاف موجود در ابریشم بسیار ریز هستند و به راحتی مانند سایر انواع پارچه به عقب باز نمی گردند. بنابراین ما باید بیشتر مراقب باشیم و از پین هایی که مخصوص این کار ساخته شده اند استفاده کنیم. می توانید آنها را با یک پوشش نیکل ضد زنگ تهیه کنید یا می توانید از پین های فلزی استاندارد نازک استفاده کنید. در هر صورت خوب است تا زمانی که از سوزن های معمولی نازک تر باشند.
سنجاق لحاف
زمانی که در حال لحاف کاری هستیم، معمولاً با چند لایه پارچه کار می کنیم. این همچنین به این معنی است که ممکن است به سوزن های طولانی تری نیاز داشته باشیم که بادوام تر و قوی تر باشند. اگر از پین‌های معمولی با لحاف‌کاری استفاده می‌کنید، ممکن است یک پین را در داخل پروژه گم کنید که بعداً مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مطمئن شوید که سنجاق هایی با رنگ قوی روی سر انتخاب کنید تا از آنها مطلع شوید.
ما نمی‌خواهیم زمانی که نیاز به حذف مجدد پین‌ها داریم، زمان بیشتری را صرف پیدا کردن پین‌ها کنیم.

یک نکته عالی برای پین ها استفاده از رنگ های مختلف برای هر نوع پین است.

به این ترتیب می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید، نوع مناسب پین را پیدا کنید. و همیشه از سنجاق های رنگی قوی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

وقتی در شب و با نورهای کم خیاطی می کنید، در غیر این صورت یافتن سنجاق های ریز دشوار است. از دست دادن یک پین در داخل پروژه می تواند خطرناک باشد!

۴) چاک دهنده درز

چاک دهنده درز یکی دیگر از قطعات مهم جعبه لوازم چرخ خیاطی است.

هر بار که بخواهیم درز یا بخیه را برداریم به آن نیاز داریم. برداشتن درز با قیچی کار آسانی نیست، ما به چیزی نوک تیز و کوچک نیاز داریم تا وارد آن حلقه های نخ کوچک شویم.

این به ویژه اگر با دوخت گلدوزی کار می کنید مهم است.

اینها بخیه های خلاقانه تری هستند که حلقه های کوچک زیادی را در بر می گیرند و برداشتن آنها بدون یک چاک دهنده مناسب درز بسیار سخت است. مطمئن شوید که یک نمونه خوب تهیه کنید تا سال ها تیز باقی بماند.

۵) نوار اندازه گیری

نوار اندازه گیری نیز یکی از موارد ضروری است. اطمینان حاصل کنید که یکی از آنها را انتخاب کنید که دارای علامت های اندازه گیری متریک (سانتی متر و میلی متر) و همچنین علامت های امپراتوری (اینچ) باشد.

شما باید یک نوار اندازه گیری با سانتی متر در یک طرف و اینچ در پشت پیدا کنید. این کار کار با انواع الگوهای مختلف از سراسر جهان را بسیار ساده تر می کند.

تعداد زیادی الگو و راهنمای خیاطی را در اینترنت پیدا خواهید کرد که احتمالاً نیمی از آنها با اینچ و نیمی دیگر با سانتی متر مشخص شده است. به هر حال، نیمی از جهان از سانتی متر استفاده می کنند.

این دو سیستم اندازه گیری ممکن است گیج کننده باشند و شما می خواهید مطمئن شوید که هر بار دقیقاً با کدام یک کار می کنید.

سعی کنید همیشه همه اعداد را به اینچ یا سانتی متر تبدیل کنید. به این ترتیب اعداد را در روند اشتباه نخواهید گرفت.

به یاد داشته باشید که یک اینچ برابر با ۲٫۵۴ سانتی متر است.

۶) اتو + میز اتو
می خواهید یک اتو و میز اتو در نزدیکی خود داشته باشید. آنها باید بخشی از تنظیم استاندارد محل کار خیاطی شما باشند. در اینجا چند نکته در مورد انتخاب اتوی خوب برای خیاطی آورده شده است.

شما یک اتو با تنظیمات حرارتی خوب می خواهید.

برای کار با انواع پارچه های نازک (مانند ابریشم) باید بتوانیم اتو را در دمای پایین تنظیم کنیم. یک آهن خوب تا ۲۷۵ فارنهایت (۱۳۵ درجه سانتیگراد) و حداقل تا ۴۴۵ فارنهایت (۲۳۰ درجه سانتیگراد) کاهش می یابد. برای ابریشم، ما بیش از ۳۹۰ فارنهایت (۱۴۵ درجه سانتیگراد) نیاز نداریم. برای بهترین نتیجه (با ابریشم) باید از جابجایی بیش از حد اتو خودداری کنید. در عوض، فقط آن را محکم فشار دهید و از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت دهید.

شما همچنین یک میز اتو با اندازه و ارتفاع مناسب می خواهید. همچنین می توانید از میز برای اتو کشیدن پارچه خود استفاده کنید، اما داشتن یک میز اتو خوب در اطراف محل خیاطی خود گزینه بسیار خوبی است. میز شما را برای برش و اندازه گیری آزاد می کند.

۷) قاشق هوگر
بغل‌گیرهای قرقره قطعات پلاستیکی/سیلیکونی لاستیکی کوچکی هستند که می‌توانید آن را روی یک قرقره نخی نصب کنید تا نخ را پیگیری کنید.

آنها از باز شدن قرقره ها جلوگیری می کنند و دم نخ ها را همیشه تحت کنترل نگه می دارند. آنها ارزان و قابل ستایش هستند و می توانید برای یک عمر از آنها استفاده کنید.

آنها تقریباً با هر نوع قرقره ای کار می کنند، به جز قرقره های جامبو.

ایده خوبی است که آنها را در رنگ های مختلف پیدا کنید تا بتوانید آنها را گروه بندی کنید و به سرعت نوع نخ مناسب را پیدا کنید.

۸) انگشتانه

انگورها بیشتر در هنگام خیاطی با دست استفاده می شوند، اما قرار دادن آنها در اطراف دستگاه نیز می تواند مفید باشد.

هر چند وقت یکبار می خواهید یک بخیه را با دست انجام دهید. هر زمان که با پارچه های سنگین مانند جین و چرم کار می کنید، ممکن است بخواهید از انگشتانه نیز استفاده کنید. قرار دادن سوزن در چند لایه جین و بوم می تواند مشکل باشد.

در غیر این صورت، ممکن است انگشت خود را در حالی که چندین لایه پارچه سنگین/ضخیم را به هم سوراخ می کنید، سنجاق کنید.

همچنین بخوانید : چند نکته مهم برای خیاطی و  کار با چرخ خیاطی

لوازم مخصوص گلدوزی و گلدوزی

اگر به طور خاص با گلدوزی کار می کنید یا کار را ترک می کنید، این موارد اضافی هستند که دوست دارید در اطراف داشته باشید. اگر می خواهید در مورد این نوع خیاطی بخوانید، در اینجا مقاله جداگانه ای در مورد تفاوت بین انواع چرخ خیاطی نوشته ایم.

  • پاهای مخصوص لحاف
  • پایه قرقره
  • لامپ با ذره بین
  • گیره خیاطی
  • بازوهای اکستنشن
  • برش برقی

۱) پاهای مخصوص لحاف کاری

برای اکثر ماشین های جدیدتر می توانید پایه های مخصوص لحاف تهیه کنید.

اینها برای اعمال فشار صحیح به پارچه طراحی شده اند و همچنین همه چیز را نسبت به پای استاندارد شما آسان تر می کنند. برای لحاف کاری با حرکت آزاد، گاهی اوقات پای پلاستیکی را ترجیح می دهید.

همچنین می توانید راهنماهای مخصوص لحاف کاری را برای اتصال به پا تهیه کنید. آنها به شما کمک می کنند هر بار با فاصله یکسان دوخت کنید.

۲) پایه قرقره / قفسه نخ

وقتی با گلدوزی و لحاف کاری کار می کنیم، اغلب نخ های مختلفی برای انتخاب داریم.

اگر دوست دارید با نخ ها و رنگ های مختلف خیاطی کنید این گزینه عالی است. برای اینکه همه چیز را در اطراف محل خیاطی مرتب نگه دارید، داشتن پایه نخ قرقره (که قفسه نخ نیز نامیده می شود) گزینه خوبی است.

این به شما امکان می دهد تا ۵۰ قرقره را سوار کنید و آنها را در کمترین زمان برای دستگاه خود آماده کنید.
اگر دوست دارید کارهای خلاقانه با چرخ خیاطی خود انجام دهید، به هر حال به این نیاز خواهید داشت، به خصوص در هنگام کار با گلدوزی.

۳) لامپ با ذره بین
ما یک مقاله جداگانه به طور کامل به انتخاب لامپ چرخ خیاطی مناسب با ذره بین اختصاص داده ایم.

هنگام کار با دوخت گلدوزی بسیار مفید است و اگر سیستم نخ خودکار روی دستگاه خود ندارید، برای نخ زدن دستگاه خود به ذره بین نیز نیاز خواهید داشت.

۴) گیره خیاطی

زمانی که در حال لحاف دوزی و گلدوزی هستیم، همیشه پارچه را زیاد جابجا می کنیم.

برای اینکه همه چیز سر جای خود بماند، مهم است که تعداد زیادی گیره خیاطی در نزدیکی خود داشته باشید. وقتی با چند لایه پارچه کار می کنیم، همیشه سنجاق کردن قطعات به هم مطلوب نیست.

در عوض، ما از گیره‌ها استفاده می‌کنیم تا همه چیز را به خوبی به هم متصل کنیم.

گیره های خیاطی نیز برای حفظ الگوی بالای پارچه در حالی که آن را به اندازه مناسب برش می دهیم عالی است.

۵) بازوهای اکستنشن

بسیاری از ماشین های جدیدتر به شما امکان می دهند سینی لوازم جانبی استاندارد را با یک بازوی بزرگتر تعویض کنید.

هر زمان که با گلدوزی و لحاف کار می کنید این عالی است زیرا ما نمی خواهیم پارچه از لبه سمت چپ بیفتد. هر زمان که این اتفاق بیفتد، ممکن است متوجه شویم که دستگاه شروع به کشیدن به سمت چپ می کند.

به خصوص زمانی که با تکه های پارچه بزرگتر کار می کنید.

اگر بازوی بزرگی روی دستگاه خود داشته باشید، انجام کار گلدوزی و مونوگرام روی یک تکه پارچه بزرگ بسیار آسان تر است.

۶) برش برقی

وقتی با لحاف کاری کار می کنید کارهای زیادی باید انجام دهید. بنابراین برش های برقی عالی هستند زیرا به شما کمک می کنند بازوی خود را شل کنید.

فکر می‌کنم در طول سال‌ها بیش از ۱۰ مورد استفاده کرده‌ام و هنگام کار با پارچه‌های بلند واقعاً عالی هستند. من همیشه به جای قیچی از آنها استفاده می کنم اما وقتی با لحاف کاری و گلدوزی کار می کنم قطعاً آنها را می خواهم.

ایده خوبی است که چند برش برقی مختلف داشته باشید تا از تیغه های یکسانی برای چرم و مواد نازک استفاده نکنید. تیز کردن تیغه ها تقریباً غیرممکن است، بنابراین باید هر زمان که کار انجام شد آنها را عوض کنید. اگر از یک مارک خوب استفاده می کنید، معمولاً می توانید تیغه های جدیدی برای کاتر خود تهیه کنید.

بهترین چیز در مورد این برش های کوچک این است که آنها باطری هستند. بنابراین شما به هیچ سیم و کابلی نیاز ندارید و به راحتی می توان با آنها رفت و آمد کرد.

چیزهای خوبی برای محل خیاطی خود دارید
اکنون که همه اقلام اساسی را که همیشه با دستگاه خود می خواهید را پوشش داده ایم و وقت آن است که به مواردی نگاه کنیم که دوخت را برای شما آسان تر می کند.

حتی اگر این اقلام اجباری یا ضروری نیستند، افزودنی‌های عالی به سینی لوازم جانبی و محل کار شما خواهند بود.

آنها همچنین می توانند چیزهای خوبی برای لیست آرزوهای کریسمس شما باشند اگر قبلاً آنها را دریافت نکرده اید.

خیاطی مت خود ترمیم شونده
قیچی مخصوص
کابینت و قفسه بندی.
میز با قابلیت تنظیم ارتفاع
آینه بزرگ
مانکن
جعبه خیاطی
بیایید هر مورد را با جزئیات مرور کنیم.

۱) تشک های خیاطی خود ترمیم شونده

داشتن یک تشک خیاطی بدون لغزش و خود ترمیم شونده واقعا عالی است. این میز شما را از بریدگی محافظت می کند و سال ها دوام می آورد.

به خصوص اگر با لحاف کاری کار می کنید عالی است زیرا همیشه برش های کوچک زیادی خواهید داشت. شما واقعاً باید یکی را تا جایی که ممکن است بزرگ کنید (بسته به فضای شما) و با چندین علامت اندازه گیری در بالا.

این کار باعث می‌شود هر بار بدون نیاز به نوار اندازه‌گیری، اندازه‌گیری درست را سریع‌تر کنید.

اگر فضای لازم برای آن را دارید، و اگر توانایی مالی آن را دارید، می توانید یک تشک بزرگ خود ترمیم شونده را برای قرار دادن بالای میز خود تهیه کنید. به این ترتیب می توانید همه جا را برش دهید و باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. آن را در کنار دستگاه خود قرار دهید تا منطقه کار بزرگی داشته باشید.

۲) قیچی مخصوص
داشتن قیچی مخصوص برای کارهای مختلف واقعا عالی است.

قیچی ها انواع مختلفی دارند و در اینجا به این می پردازیم که دوست داریم از کدام قیچی در اطراف چرخ خیاطی استفاده کنیم.

قیچی خیاطی
این قیچی استاندارد شما برای خیاطی است. بنابراین اگر می خواهید فقط از یک نوع قیچی استفاده کنید، این همان چیزی است که باید تهیه کنید. اینجا جایی نیست که بخواهیم چند دلار پس انداز کنیم. شما واقعاً باید یک قیچی خوب و باکیفیت داشته باشید، در غیر این صورت از آن ناامید خواهید شد.
قیچی کوچک
داشتن یک قیچی کوچک نیز مهم است تا بتوانید نخ ها را به راحتی کوتاه کنید و لبه های تیز را ببرید.
قیچی کاغذ
این قیچی ها تفاوت چندانی با سایر قیچی های شما ندارند به جز اینکه شما فقط از آنها برای کاغذ استفاده خواهید کرد. هرگز نباید از یک قیچی برای الگوهای دوخت پارچه و (کاغذ) استفاده کنید. به محض اینکه از قیچی خود برای برش کاغذ استفاده می کنید، با پارچه ها خوب نمی شود.
قیچی با مکانیزم فنری
قیچی با مکانیزم فنری در صورتی که دست‌های شما در اثر برش پارچه درد می‌گیرد عالی است.
ممکن است بعد از یک روز طولانی خیاطی برای همه ما اتفاق بیفتد.
این نوع قیچی ها به طور پیش فرض باز هستند و کار با آنها راحت تر است. همچنین اگر با پارچه‌های سنگین‌تر یا چند لایه پارچه (برای لحاف) کار می‌کنید، این گزینه عالی است.
۳) کابینت و قفسه بندی
برای نگهداری تمام پارچه های خود به کابینت هایی نیاز دارید.

داشتن یک قفسه اختصاصی برای هر چیزی که برای خیاطی استفاده می کنید واقعاً خوب است. اگر همه چیز را در یک مکان داشته باشید، شروع آسان تر است.

اگر می‌توانید میز یا فضای خاصی را برای خیاطی اختصاص دهید، می‌توانید قفسه‌ها را به دیوار آویزان کنید. پیدا کردن چیزهای مختلف را برای شما آسان تر می کند و دید کلی خوبی از انواع نخ ها و سوزن ها به دست می آورد.

حتی اگر ممکن است خود را یک نوع سازمان‌یافته در نظر نگیرید، باید چند ساعت را صرف سازماندهی همه چیز کنید تا دقیقا بدانید کجاست.

این که هر بار که می خواهید خیاطی را شروع کنید، در تمام خانه بدوید، جالب نیست.

۴) میز با ارتفاع قابل تنظیم
بسته به اینکه چند ساعت در هفته دوخت می کنید، باید یک میز با ارتفاع قابل تنظیم تهیه کنید.

بسیاری از خیاطان با کمردرد و شانه درد دست و پنجه نرم می کنند و یکی از راه های جلوگیری از همه این ها این است که مرتباً موقعیت کاری خود را تغییر دهید. توصیه می شود حداقل یک دقیقه در ساعت بایستید، اما بهترین راه برای انجام این کار این است که نیمی از زمانی را که صرف خیاطی می کنید بایستید.

شما همچنین می توانید با داشتن یک میز برش جداگانه که بالاتر است این کار را انجام دهید. در اینجا یک مثال خوب از نحوه چیدمان منطقه کاری خود آورده شده است:

ایده خوبی است که میز برش و اتو را در ارتفاعی قرار دهید که به شما امکان می دهد بایستید و کار کنید. اطمینان حاصل کنید که کمر خود را کشیده و از خم شدن بیش از حد خودداری کنید.

میز قابل تنظیم نه تنها برای دوخت عالی است. اگر می‌دانید کمر ضعیفی دارید یا اگر با کمرتان مشکل دارید، باید یک میز با ارتفاع قابل تنظیم داشته باشید. هر زمان که کاری انجام می دهید که نیاز به میز برای بیش از یک ساعت در آن زمان دارد، از آن استفاده کنید.

۵) آینه بزرگ
یک آینه بزرگ را روی دیوار آویزان کنید تا می توانید پروژه های خود را امتحان کنید و ببینید که چگونه همه چیز جا می افتد. به این ترتیب شما مجبور نیستید همیشه بین حمام و اتاق خیاطی راه بروید و می توانید تنظیمات بیشتری را در زمان پرواز انجام دهید.

۶) مانکن
همچنین از داشتن یک عروسک مانکن قابل تنظیم در اتاق خیاطی خود خوشحال خواهید شد.

اینها عالی هستند زیرا می توانید آنها را با اندازه بدن درست تنظیم کنید و خواهید دید که هر جزئیات و آیتم چگونه در “کس دیگری” به نظر می رسد.

ما شخصا از یک مانکن قابل تنظیم با چندین صفحه برای تنظیم همه چیز از اندازه سینه گرفته تا دور کمر استفاده می کنیم. بسیار شبیه این موردی که در آمازون پیدا کردیم (لینک تصویر زیر).

مانکن قابل تنظیم برای خیاطی

اکثر عروسک ها به شما اجازه می دهند سینه را از ۳۳ اینچ به حدود ۴۰ اینچ (۷۶-۱۰۲ سانتی متر) و باسن را از حدود ۳۳ اینچ به ۳۸ اینچ (۷۶-۹۷ سانتی متر) تنظیم کنید.

حتما این ابعاد را بررسی کنید زیرا ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد. مدل ما شبیه به یکی از بالا است و تنظیم آن بسیار آسان است. شما می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید که وقتی به تنهایی کار می کنید عالی است.

۷) جعبه های خیاطی
وسایلی مانند قیچی داخل سینی لوازم جانبی شما قرار نمی گیرند، بنابراین باید جعبه (یا کیف) مخصوص خیاطی برای لوازم خیاطی خود داشته باشید.

این یک پروژه عالی برای بعدازظهر شنبه است اگر قبلاً آن را نداشته اید.

می توانید از هر نوع جعبه ساخته شده از مقوا یا پلاستیک استفاده کنید.

می توانید اینها را در فروشگاه های سرگرمی پیدا کنید یا می توانید یکی از ابزارها را تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است که همه اقلام شما را در خود جای دهد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام اندازه برای جعبه خیاطی شما مناسب است، همه چیز را روی میز بچینید.

اکنون زمان تقسیم آن به اتاق ها است.

می توانید این کار را با دیوارهای مقوایی انجام دهید یا می توانید جعبه های کوچکتری را در داخل جعبه خود قرار دهید. نکته مهم در مورد ساخت جعبه خیاطی خود این است که می توان آن را دقیقاً متناسب با وسایل شما ساخت. به این ترتیب شما مجبور نخواهید بود مصالحه کنید یا فضای بی استفاده زیادی داشته باشید.

کار را با رنگ آمیزی و ساخت آن به پایان برسانید. می توانید چند دکمه و توری روی آن اضافه کنید تا واقعا زیبا به نظر برسد.

همچنین بخوانید : چرا نباید دستگاه گلدوزی کارکرده بخریم؟

نتیجه گیری

امیدوارم الهامات زیادی در بالا پیدا کرده باشید. با این حال، من نمی خواهم شما احساس کنید که برای اینکه یک خیاط خوب باشید به همه این موارد نیاز دارید. همانطور که در بالا ذکر کردم، بیشتر موارد موجود در این صفحه مواردی هستند که خوش دست هستند، به این معنی که شما به راحتی می توانید بدون آنها کار کنید.

آنها در درجه اول چیزهایی هستند که ما خودمان از داشتن در اطراف محل خیاطی خود لذت می بریم.

اگر به تازگی وارد خیاطی شده‌اید، باید با دریافت فهرستی از چیزهایی که در بخش اول جمع‌آوری کرده‌ایم، شروع کنید که با علامت «دارای خوب» مشخص شده است. اینها چیزهایی هستند که احتمالاً نمی توانید بدون آنها انجام دهید.

بنابراین آن را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

همانطور که تجربه بیشتری کسب می کنید می دانید به چه چیزی نیاز دارید و زمان دارید تا به دنبال اقلام مورد نیاز خود بگردید. همیشه داشتن چند آیتم در لیست علاقه مندی های خود بسیار عالی است تا زمانی که مردم از شما لیست آرزوها را برای کریسمس و تولد می خواهند چیزی برای گفتن داشته باشید.

دیگر مقالات مهم بایو :

راهنمای خرید چرخ خیاطی

علت اینکه چرخ خیاطی نخ پاره می کند چیست؟

چند نوع پایه خیاطی داریم؟

 

آیا به دنبال یک راهکار قدرتمند برای افزایش تولید و کسب درآمد از حرفه خیاطی خود هستید؟ چرخ خیاطی صنعتی بایو پاسخی بی نظیر به این سوال شماست !

اگر شما یک طراح یا خیاط حرفه‌ای هستید و به دنبال افزایش تولید و بهبود کیفیت کارتان هستید، چرخ خیاطی صنعتی بایو یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید به کار بگیرید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.